ראשי > טלוויזיה, פוסט אורח > תמרות עשן – פוסט אורח

תמרות עשן – פוסט אורח

פוסט אורח מאת עופר ברנע יזהר.

כתות זה סקסי. לא מוזר לא בדלני. פשוט סקסי. קחו כת, שכבר ביססתי בראשכם שהנה סקסית, שימו אותה בפיסת אדמה שלנו לא שלנו, כזו שמחברת ומפרידה בין טוב לרע. קחו אנשים בעלי דימיון שמקרקרים כל היום סביב השאלה "האם אין עשן בלי אש?". עכשיו קחו הכל ותעלימו אותו. "תמרות עשן" חסכה מאיתנו את כל האקספוזיציה הזו של למה, מי ואיך ופשוט הציבה אותנו באמצע קומונה מיסתורית שהתרוקנה בין לילה. כמו ב Jericho האמריקאית שם פתחנו את העלילה בפטרייה גרעינית באופק, "תמרות עשן" לא מספקת תשובות אלא רק עורמת סימני שאלה אלו על גבי אלו. אך בניגוד לאחות החורגת שמעבר לים אינה עוסקת ברגשנות מעצבנת יתר על המידה, כאלו הן הסקסיות.

תמרות עשןאשתף ואספר כי כבר 6 שבועות אני תוהה מה קורה באמת בגולן. זה לא שלא ביקרתי, טיילתי לאורך ולרוחב למעלה ולמטה ואיכשהו אני לא יכול לומר שמה שבדו יוצרי הסדרה באמת בדיוני. אני מתאר את עצמי ואוסף מבחר מחבריי מקים קומונה פסיכודאלית ברמת הגולן על איזה ג'בל החונה בנתיב הפרצה של האלוף לתוך סוריה. איך אחת מחברותי לקומונה מסובבת לעירד את הראש ואחר מחפש רק להוריד לו את הראש. איך שמש משתגע בין אלוהיו לאמונה האלטרנטיבית שלנו. אני חושב על איך הייתי משגע את חוקר המטה המרכזי, איך מוקד היה מתפזר לכל עבר מכל הבלאגן שנשאר בריק שהותרנו מאחור, אני רואה את עצמי בצלמו של אנוש. רואה ילד. רואה סבלם של אנשים וחושב איך הייתי יכול להנות מכל זה, אני כנראה צריך טיפול. אני חושב על זה ומבין שזו אינה רק סדרה כלל השאר, זו אחת ייחודית המשמשת כמראה מודרנית המאפשרת לי לחשוב על הדברים המופרכים ביותר ואיך הם מתאפשרים, לא בידיהם של זרים רחוקים על בידי, בידי האנשים מסביבי. בסופו של ערב, בסופו של כל חלק בסדרה אני נשאר תמיד אם אותה שאלה "איפה תמרות עשן יכולים להיות לעזאזל?"

תמרות עשן משודרת ב-HOT3 בימי ראשון ב-10.

  1. Omer
    14/02/2009 ב- 14:33

    סדרה נהדרת. כל הזמן כשאני רואה אותה, אני מתרגם בראש לאנגלית, גם כי אני רגיל שאיכות כזו באה רק בלעז וגם בגלל שאני מחכה שהסדרה תיגמר כדי שנוכל לדעת לאילו ארצות נוספות מכרו אותה.

  2. גל
    14/02/2009 ב- 20:14

    מצטרף לכל מילה עומר. מדובר באחת הסדרות המעולות שהופקו כאן אי פעם.
    פשוט שווה כל דקה. איכות צרופה, מזכיר קצת את TWIN PEAKS בסגנון אבל אחר.
    אני מכור.

  3. 17/02/2009 ב- 16:50

    הטלויזיה הישראלית שוברת גבולות…
    (חוץ מהרשות הראשונה שחיה בשנות החמישים עדיין)

  1. No trackbacks yet.

להשאיר תגובה

