ראשי > אוכל, קרב סכינים > מאראבו: מסעדה מנצחת

מאראבו: מסעדה מנצחת

במאראבו ביקרתי 4 פעמים במהלך חודש יוני. הפעם הראשונה היתה ביום ההולדת שלי, ש’ ואני יצאנו לחגוג בארוחת ערב רומנטית במקום (חוו”ד מלאה פורסמה בפורום ביקורת מסעדות בתפוז); הפעם השניה היתה בגמר התכנית, ביקור שמומן ע”י ערוץ 10, וסוקר על-ידי בטוויטר; הפעם השלישית היתה במפגש טוויטר ספונטני שארגנו במסעדה; והפעם הרביעית היתה במפגש פורום. למען הסר ספק רק לביקור אחד הוזמנתי, על שאר הפעמים כרטיס האשראי שלי יעיד על התשלום…

את הפוסט אני אחלק למנות ראשונות, עיקריות וקינוח ואחווה דעתי על כל מנה ומנה שאכלתי. אני משתדלת לגוון בכל פעם שאני שם, אבל יש מנות מנצחות שקשה להחליף.

יואב ברDSCN5719

מנות ראשונות:

ניוקי כמהין עם קוקי סן ז’אק, פטריות ופרמזן: ה-מנה של מאראבו. מנה מדהימה שאכלתי 3 פעמים (קשה להחליף…). ניוקי מדהים ונימוח ברוטב שמתחנן לניגוב טוב. מדהים מדהים מדהים. מבחינתי אפשר לוותר על הקוקי תמורת עוד כמה ניוקים עם הכמהין המטורף הזה. טעים טעים טעים! (54 ש”ח)

DSCN5596

קרפצ'יו שייטל, חסה ערבית, מיץ עגבניה, צנונית, פלפל צ'ילי ורוטב בלסמי זיתים: קרפצ’יו מצוין, שרק אחרי שחיסלנו אותו שמתי לב שלא היה פרמזן! פרמזן בקרפצ'יו הפך להיות מרכיב קבוע, אבל כאן בכלל לא הרגשתי בחסרונו. מיץ העגבניה היה שוס גדול. והשייטל עצמו היה רך ונימוח ומעולה. (46 ש”ח נמצא בעסקית ערב)

פטה כבד עוף, קונפיטורת הבית ובריוש: פטה כבד אני פחות אוהבת (יש לי קטע עם איברים פנימיים). הזמנו כי החבר מת על כבד, והיי אם הזמנו אני לא אוכל?
ממש אהבתי את הבריושים שהגיעו עם הפטה, והריבה היתה טובה, אבל לא מעולה כמו ריבת הבצל במזטים רמת החייל (ז”ל), או בפורלין בפרישמן ת"א. נו טוב, זו גם ככה מנה שהיתה מיועדת לחבר. הוא ליקק את האצבעות וגם ניגב את הצלחת 🙂 (48 ש”ח, נמצא בעסקית ערב)

DSCN5706

(התמונות האלו הן מארוחת הטעימות. המנות עצמן גדולות יותר)

מרק חצילים שרופים: שנים שנאתי חצילים, ותמיד אמא שלי אמרה “כשתגדלי תאהבי”. נראה לי שהיא צדקה. בזמן האחרון אני מנסה עוד ועוד חצילים וזה טעים… גם מרק החצילים של מאראבו עדין ונעים, כשהמרכיב הסודי הוא שעועית לבנה! (34 ש”ח)

סלט ישראלי – עגבניות, סלרי, מלפפון, נענע ופטרוזיליה: כמה פשוט ככה טעים! הירקות סופר טריים, חלק מהעגבניות שרופות קצת בתנור, ועם תוספת של כמה זיתי קלמטה מקבלים סלט טעים ועסיסי. המחיר של הסלט קצת יקר לטעמי (38 ש”ח, נמצא בעסקית), אבל זאת בעיה של כל הסלטים במדינת ישראל :-/

מנות עיקריות:

טורטליני ספריבס טלה: צנוברים, קונפי שאלוט, פטריות פורצ'יני ובזיליקום: מבחינתי זו ה-מנה העיקרית של מאראבו. הספריבס מבושלים בישול ארוך ואיטי ולאחר מכן נטחים ונכנסים לתוך הטורטליני האלוהי הזה. אחת המנות הטעימות שאכלתי בחיי. הבאסה היחידה במנה הזו היא שהיא נגמרת מהר מדי ורק רוצים לאכול ממנה עוד ועוד… (88 ש”ח)

DSCN5604DSCN5607

ריזוטו שרימפס, קלמרי ו"קוקי סאן ז'אק", ביסק סרטנים ובזיליקום: ריזוטו זה פשוט מעדן. כבר ויתרתי על נסיונות ההכנה בעצמי… זה אף פעם לא יוצא אותו דבר.
האורז עצמו היה מעולה. ביסק הסרטנים הוסיף טעם נהדר לריזוטו. השרימפסים היו טעימים בטירוף. מהקלמרי והקוקי סן ז'אק לא ממש התלהבתי. בעיקר מהקוקי סן ז'אק שבושל יתר על המידה. בניוקי הוא טעים הרבה יותר. (98 ש”ח, בעסקית בתוספת 20 ש”ח)

1_1302779261_130278235

המבורגרים בשקשוקה ירוקה – תרד, נענע, כרישה, בזיליקום, שום קונפי, עגבניות וביצה: אחרי שקיבלתי איומים מפורשים בטוויטר שאם לא אקח שקשוקה ירוקה אני לא מבינה כלום באוכל, הזמנו שקשוקה ירוקה. אני אוהבת שהשף יואב בר לוקח בסיס פשוט יחסית ומשדרג אותו ברמה שאף פעם לא חשבתי עליה. השקשוקה הירוקה זה בדיוק זה: עגבניות, נענע, בזיליקום, בשר וביצה – והכל ביחד חגיגה לעיניים ולחיך. מנה מעולה שאני רוצה לנסות לשחזר אותה בבית, אפילו אם יצא רבע מהטעם עדיין יהיה שווה את זה. את המחבת ניגבנו בסיום, והחזרנו אותו נקי למטבח! (66 ש”ח נמצא בעסקית)

פילה דג ים על פירות ים – עגבניות לחות, ביסק סרטנים וזיתי קלמטה: עוד מנה מעולה של השף. 2 פילטים יפים וטעימים מונחים מעל מסיבת שרימפס, קלמארי וקס”ז ששוחים להם עם עגבניות לחות ומעולות בביסק סרטנים. שאפו גדול על מנה מצוינת. (98 ש”ח)

ריזוטו טריו פטריות: כמהין, פורצ'יני, שמפיניון, אספרגוס וציר ירקות: את המנה הזו לקחתי במסגרת ארוחת הטעימות במפגש פורום ומעט התאכזבתי. המנה היתה טעימה וזהו, בעוד שהתרגלתי כבר שהמנות של השף ממריאות מעבר. (64 ש”ח)

DSCN5712

שרימפס על פסטה לימון – גרגירי חומוס, אריסה, שום קונפי, לימון כבוש וטחינה: איך שאני רואה את זה, את המנה הזו או שאוהבים או שלא. אישית, לא כל כך אהבתי. החיבור של השרימפס והפסטה עם הטחינה לא מסתדר לי.  (68 ש”ח)

מנות אחרונות:

למאראבו אין מגוון גדול מדי של מנות אחרונות, אבל מבחינתי יש להם את ה-קינוח: עוגת גבינת עיזים. העוגה הזו ניצחה את סטפן בחצי הגמר של קרב סכינים אליפות המסעדות, ועם כל הכבוד לחול של סטפן, זה היה נצחון מוצדק! השילוב של גבינות העיזים בקינוח מתוק מוסיף חמיצות מרעננת, כך שהעוגה הופכת להיות קלילה ונעימה, ולא כבדה כמו עוגות גבינת שמנת. הבאסה היחידה בקינוח הזה שהוא קטן מדי!! אני כל פעם רוצה עוד ועוד. השף יואב שיתף את קוראי הקפה במתכון לעוגה. מסובך מדי לטעמי אני אוכל אצל יואב. (42 ש”ח)

DSCN5622DSCN5623 

סורבה, מרק קוקוס ופירות טריים: בדיוק כמו שמתואר. יש לנו מרק קוקוס, סורבה ופילטים של פירות. טעים ונחמד, אבל אני מעדיפה את עוגת הגבינה. הסורבטים, אגב, משתנים כמעט כל יום ואפשר לבקש סורבט אחר. (38 ש”ח, נמצא בעסקית)

טקסטורות שוקולד: פאדג' שוקולד, קלפוטי שוקולד עם גנאש וגלידת שוקולד – קינוח שוקולדי כבד למדי. דונט גט מי רונג, הוא היה מצוין, אבל אחרי ארוחה טובה במאראבו עדיף משהו קליל ולא כבד. (45 ש”ח).

 

לסיכום, שף יואב בר מצדיק את שם המסעדה – מאראבו, מכשף – וכל מנה בתפריט זהב. מומלץ בחום!

:קטגוריותאוכל, קרב סכינים
  1. 23/07/2009 ב- 19:27

    יש כמה מנות שבהחלט עוררו את סקרנותי אבל מה הקשר לביקורת טלוויזיה?

  2. maya567
    23/07/2009 ב- 19:59

    תפסת אותי… הפוסט מיועד לבלוג אוכל אבל פירסמתי כאן כי לא כתבתי הרבה זמן

  3. 23/07/2009 ב- 20:01

    מה, חסר מה לבקר בטלוויזיה?
    האם לא צפית בשיממון אמש המתקרא: מסלול משהו…?

  4. maya567
    24/07/2009 ב- 17:59

    אני דווקא אוהבת את פרויקט מסלול :-]

  5. 24/07/2009 ב- 20:48

    הו
    היה משעמם מאוד
    כאילו שאם עוד פעם נראה בחורות בביקיני אז תהיה תוכנית מענינת…

  1. No trackbacks yet.

להשאיר תגובה

