ראשי > טלוויזיה, פוסט אורח > ההתמכרות שלי: קולנוע, לוסט ובאטלסטאר גלקטיקה

ההתמכרות שלי: קולנוע, לוסט ובאטלסטאר גלקטיקה

פוסט מקסים של גלעד שטיינברגר, שפורסם במקור בבלוג שלו “בבלוג של שטיינברגר”, ומובא כאן גם כן באישורו.

נתחיל באזהרה, הפוסט הבא הוא לא משהו שהייתם מצפים לראות פה, הוא השתפכות אחת שלמה בנושא התמכרות..

בגיל 12 התחלתי לעבוד בבית קולנוע, זה היה לפני למעלה מ 18 שנה, עד יום הגיוס היה זה הבית השני שלי, כך שלמעשה ביום הגיוס יכולתי לומר ששליש מחיי ביליתי בצפייה בסרטים. אף פעם לא התיימרתי להיות מבקר סרטים, ומעולם, אבל מעולם לא נרדמתי בסרט, משעמם ככל שהיה. את אשתי המדהימה הכרתי בקולנוע ולשמחתי היא חולקת איתי את האהבה המדהימה הזו. מהר מאוד הבנתי שקולנוע, כצופה, הוא אחד הדברים שאני הכי אוהב בעולם, אפילו היום.

18 שנה אני מגדיר עצמי כחובב קולנוע, מספיק לי לראות 2 שניות מסרט שראיתי, גם אם זה היה לפני 15 שנה ואומר לכם את שם הסרט מי השחקנים ולפעמים גם באיזה שנה הוא הוקרן. תמיד אמרתי שסרט טוב נמדד בכמה זמן אתה חושב עליו מסיום הצפייה בו. תחשבו על זה לרגע, נסו להיזכר בסרט ממש טוב שראיתם, וכמה הוא העסיק אתכם לאחר מכן, לכמה אנשים סיפרתם עליו, אולי אפילו חלמתם עליו, למי המלצתם ללכת ולראות, וכמה פעמים אתם יכולים לראות אותו שוב.

106642_D_0249rv7

כמובן שעם האהבה האדירה שלי לקולנוע הגיע גם האהבה לסדרות, הרי בסופו של דבר אין כמו סרט שנמשך ונמשך ונמשך, רק במקום הפסקות של רבע שעה יש הפסקה של שבוע. המתח הצפייה, בהנחה שמדובר בסדרה טובה כמובן. הסדרה הראשונה שראיתי עם אשתי היא 24, את העונה הראשונה סיימנו ביומיים, 24 פרקים, כל פרק 45 דקות.. תעשו חשבון בעצמכם. מאז ראיתי שתי סדרות נוספות האחת מהן היא Lost שהיא סדרת הטלוויזיה הטובה ביותר שראיתי עד היום והסדרה השנייה אותה סיימתי הרגע לראות היא Battlestar Galactica, איתה שברתי את כל השיאים.

Battlestar Galactica היא סדרת המשך שהחלה את דרכה בשנת בשנת 2004 (שודרה לפני כן ב 1978, שנה לפני שנולדתי) היא כוללת ארבע עונות, כמה סרטים וכמה פרקי Web (פרקים קטנים של 2-5 דקות). מהרגע שהתחלתי לראות אותה לפני חודש, אולי קצת פחות, נהייתי מכור. לך תגדיר עכשיו מה זה מכור…

battlestar_galactica

את הסדרה הייתי רואה כל יום עד שתיים עשרה, אחת בלילה, בבוקר בדרך לעבוד, בערב בחזרה מהעבודה, בכל רגע פנוי שהיה לי. לא הייתה שנייה שחשבתי על משהו אחר מלבד הסדרה המטורפת הזו. בבוקר שקמתי חשבתי רק עליה, בערב שהלכתי לישון חשבתי רק עליה.. על הטירוף, הדרמה, המשחק, העלילה, השחקנים, הפסקול, הצילום ובעיקר על דבר אחד, על זה שאני לא רוצה שהיא תגמר. זה כמו שוקו בשקית.. אתה שותה שותה לא רוצה שיגיע השלוק האחרון אבל אתה יודע שזה בסוף מגיע.. וככה היה לי היום עם הסדרה שגזלה לי חודש מהחיים… לצערי רק חודש.

Battlestar Galactica היא סדרת מדע בדיוני שמתחילה לאחר מתקפה גרעינית על קפריקה, כוכב הבית של גיבוריה. בחלל נותרים כ-40 אלף ניצולים, ככל הנראה שרידי המין האנושי, ומתברר שאת התקיפה ביצעו מכונות מתוחכמות שנוצרו בידי אותם בני אדם. הסדרה עוקבת אחרי המלחמה העקובה מדם שמתרחשת בין המכונות ובני האנוש, כשכל מה שהאחרונים רוצים לעשות זה לשרוד על כוכב חדש הקרוי “כדור הארץ”, אותו הם מחפשים בייאוש כשמכל עבר מנסים להשמידם.

battlestar-galactica

תגידו סדרה לילדים, תגידו מדע בדיוני, תגידו מה שתגידו.. הסדרה הזו פשוט ריתקה אותי לא יומיים ולא שבוע.. היא פשוט גרמה לי להתמכרות שלא ידעתי כמוה 18 שנה. תחשבו לרגע מה הדבר אותו אתם עשיתם באובססיביות כזו בפעם האחרונה. אני מעולם לא עשיתי משהו כזה, הדהמתי את עצמי במשך חודש שלם בו חשבתי רק על דבר אחד.

אם אתם חובבי קולנוע  ומדע בדיוני (למרות שהסדרה מלאה מקצה לקצה בדרמה מצוינת) ועדיין לא ראיתם את יצירת המופת הזו אני ממליץ לכם בחום, שימו את שתי הידיים שלכם על הסדרה הזו בהקדם האפשרי, אני מבטיח לכם חוויה שלא תשכחו כל ימי חייכם.

battlestar-galactica-20080410023313627_640w

טריילר קצר, שיהיה לכם מושג :)

  1. עדיין אין תגובות.
  1. No trackbacks yet.

להשאיר תגובה

