ראשי > אוכל, טלוויזיה > “שף בהפתעה”: ביקור במתחם של ניר צוק לקראת תכנית חדשה בערוץ 10

“שף בהפתעה”: ביקור במתחם של ניר צוק לקראת תכנית חדשה בערוץ 10

ערוץ 10 הזמין מספר בלוגרים העוסקים באוכל ו/או בטלוויזיה לצפות בחלקים מהפרק הראשון של תכנית “שף בהפתעה”, התכנית החדשה של השף ניר צוק, במתחם של צוק ביפו (מסעדת קורדיליה, ביסטרו נועה וג’אפה בר). הצפיה, לטעמי, היתה משנית לאינטרקציה עם ניר עצמו, שהוא בחור מקסים למדי ללא גינונים או דיסטנס, ולטעימות מהאוכל מהמסעדות שלו.

למען הסר ספק אבהיר מראש, על האוכל לא שילמנו. תודה רבה לרותם על התמונות שהצליח לצלם בתנאי תאורה נוראיים.

IMG_1495ניר צוק ואני

התמונות באדיבות רותם וששת

בתכנית, שתשודר החל מיום שישי הקרוב, 20/11/09, בשעה 18:00 בערוץ 10, ניר צוק מוצא אנשים ברחוב (או דופק להם בדלת, כפי שראינו בפרק הראשון) ורוצה לבשל איתם ארוחת ערב, בהתאם למה שיש להם במקרר ובמזווה. תוסיפו לזה תקציב של 50 שקלים להשלמות – והבישולים מתחילים. ניר נשבע שהכל אותנטי והם באמת לקחו אנשים מהרחוב, והבחורה הנתנייתית שדפקו אצלה בדלת היא אמיתית לגמרי ולא ידעה שהם מגיעים. תחשבו מה שתחשבו, לי זה היה נראה קצת מוזר שהיא היתה לבושה יפה כל כך בבית… כשאמרתי את זה בקול רם, ניר אמר שאני צריכה לחכות לפרק הבא, בו מככב בחור רוסי מבוגר בטרניינג בית (בדיוק כמוני!).

הקונספט של התכנית ממש מגניב, והלוואי וניר היה בא לבשל אצלי בבית. רק שיבוא בלי מצלמות כי לא נעים שיראו את כל הבלאגן והכלים המלוכלכים והסירים שנמצאים במקרר שבוע פלוס עד שמנקים אותם… אצלנו גם צריך להזהר מהמצרכים כי הפטריות כבר העלו ירוקת, ופג תוקפה של הגבינה לפני שבועיים, שלא נדבר על הקופסא ההיא שמאחור במקרר ואף אחד לא יודע מה בדיוק יש בה 😀

המתחם עצמו של קורדיליה מקסים. מפתיע אותי שמעולם לא טיילתי באיזורים האלו של יפו, ואני צריכה לעשות זאת בהזדמנות קרובה. איזור מדהים.

מתאבנים דפי פילה בקר על מצע חיטה

התמונות באדיבות רותם

את תחילת הערב העברנו בחדר הפרטי של ביסטרו נועה. אכלנו מתאבנים ומנות ראשונות, פטפטנו קצת עם ניר (ישבתי בצמוד אליו :]) וראינו חלקים מהתכנית. אני לא יודעת מאיזה תפריט המנות אבל אלו המנות שטעמתי ואהבתי (לצערי, לא הספקתי לטעום מכל מה שהיה על השולחן)

מאפה גזר וגבינת עיזים ועוגיות כוסברה עם גבינת עיזים בדבש – 2 מתאבנונים קטנים וטעימים שהייתי שמחה להגיש לאורחים שמגיעים אלי הביתה. יש לי יחסי אהבה-שנאה עם כוסברה, ולשמחתי היא לא הורגשה יותר מדי ולא השתלטה על הטעם. דפי פילה בקר על מצע חיטה – קרפצ’יו לא מוצלח לדעתי. הפילה דק מדי והחיטה רבה מדי, כך שבקושי הצלחתי להרגיש בפילה, והחיטה לא היתה טעימה במיוחד. קרפצ’יו מוסר עם צנוניות, עגבניות וזיתי קלמטה – ניר הכין לי במיוחד לחם “מנוגב” בקרפצ’יו, אחרי שראה שהתכוונתי “למזוג” את המנה לצלחת, ועל זה נאמר הלחם היה טעים, והקרפצ’יו חביב אך לא מפיל.

פטה כבד קרפצ'ו מוסר

התמונות באדיבות רותם

טעמתי גם פטה כבד מצופה שומשום שחור ופלפל מדגסקר – צוק אומר שהפלפל עושה לו חיים קשים, כי יש לו טעם חריף-חמוץ, וכבר קרה כמה פעמים שלקוחות החזירו את המנה בטענה שהכבד חמוץ ומקולקל. הפטה לא הרגיש חמוץ או מקולקל, והיה טעים. לא הפטה הכי טעים שאכלתי מימי, אבל עשוי טוב ופשוט טעים. הייתי רוצה שהשומשום יהיה קצת יותר מורגש, או אפילו שהפלפל יתן יותר קיק. הראשונה האחרונה היא טורטליני במילוי גבינת פילדלפיה עם מחית כמהין ברוטב שמנת ומנגולד – גם כאן, כמו בפטה, היה טעים אבל היה חסר לי איזה וואו שמצפים לו במנה כזו. הכמהין, לטעמי, לא היו מורגשים והמנה היתה טובה אבל המריאה לשום מקום.

למנות העיקריות עברנו לחדר הפרטי של מסעדת קורדיליה. המסעדה היתה מלאה, ובחדר הפרטי היה חלון כך שאפשר היה להציץ על הסועדים. חבל רק שהיה חשוך מאד ואילולא הפלאשים מהמצלמות לא היינו רואים מה אכלנו 🙂

ניוקי פורצ'יני ושרימפס רביולי סלק במילוי פטריות

התמונות באדיבות רותם

הזמנתי רביולי סלק ממולא בהמון סוגים של פטריות שנטחנו יחד, ברוטב שמן אגוזי לוז, שמן כמהין ומעט שמנת. הסלק נתן צבע סגול יפיפה לרביולי, אבל לא היה מורגש כלל וכלל, לטוב ולרע. מילוי הפטריות היה מעולה, הרוטב ממכר וחבל שהיה כל כך מעט ממנו. אני אוהבת להטביע את הפסטה ברוטב 😉 המנה קטנה מדי לטעמי ואפשר לספור בתמונה כמה רביולי היו שם…

אריה, שישב לידי, הזמין בנפרד ניוקי פורצ’יני עם שרימפס שלטעמנו היתה המנה הטובה (והמשביעה) יותר, אז חלקנו את המנות יחד. השרימפס היו קצת אובר-קוקד, גם הניוקי היו קצת קשים, אבל הפורצ’יני היו מעולים ועל אף הכשלים בביצוע הטעם היה פשוט מעולה. אם אחזור שוב לקורדיליה, אזמין את המנה הזו.

שערות קדאיף עם מוס יוגורט פרפה בננה

את הקינוחים כבר עשינו בג’אפה בר ממול. בעשינו אני מתכוונת שאריה ואני התיישבנו והזמנו שתיה, ואז כולם נשארו בחוץ ברחבה, אז יצאנו גם. כף עם שערות קדאיף, מוס יוגורט וכמה רימונים – קטן קטן וטעים בטירוף. אח”כ הגיע פרפה בננה על בראוני שוקולד, בליווי קציפת גרניום וגלידת פופקורן – לא התחברתי יותר מדי. לא אוהבת בננות והמרקם של הפרפה לא מצא חן בעיני. הבראוני, לטעמי, צריך היה להיות מתוק יותר. הקציפה היתה מעניינת ולקח לי קצת זמן להרגיש את טעם הפופקורן בגלידה. הרגיש לי גימיקי מדי. הקינוח האחרון קראמבל תפוחים עם פרורי שטרויזל וגלידת רום וצימוקים – פשוט טעים. כמעט וחיסלתי צלחת אחד בעצמי 🙂