ראשי > אודותי, אוכל, מאיה > רומא: מסעדת al 34

רומא: מסעדת al 34

כזכור לכם ש’ ואני טסנו לחופשה רומנטית ברומא לפני כ-3 שבועות. רומא מדהימה, וההיסטוריה שזורמת ברחובות משאירה אותך פעור פה. אבל עזבו אתכם מהיסטוריה ומקומות תיירותיים, כאן נדבר על אוכל! אז אם אתם ברומא מתישהו בזמן הקרוב, קבלו המלצה חמה שלנו: מסעדת al 34 שנמצאת מספר דקות הליכה מהמדרגות הספרדיות.

al 34 rome

המסעדה, שנמצאת ברח’ Mario de Fiori, נקראית על שם מספר הרחוב – 34.

לפני שטסנו רשמנו לנו כמה המלצות מפורומים שונים לגבי מסעדות בדרגת מחירים בינונית ברומא, מתוכן כמה באיזור המדרגות הספרדיות. כמו תיירים חפרנים עברנו בין המסעדות והצצנו בתפריט כדי לראות מי מציעה תמורה גדולה יותר למחיר. ל- al 34 הצעה למעין עסקית ערב / תפריט תיירים, שמציע מנת אנטי-פסטי, פסטה בשרית, קינוח, יין, מים ואספרסו ב-20 יורו. דיל משתלם למדי ברומא שם כל חשבון “מתנפח” בעוד לפחות 10 יורו על מים, יין וקפה…

תפריט מסעדת al 34 מבפנים

התפריט של מסעדת al 34, הקליקו להגדלה.

החלטנו לקחת תפריט תיירים אחד ולהזמין מהתפריט. באמצע דצמבר רומא קפואה למדי (סביבות ה-3-4 מעלות בצהריים, ואפילו 1- בלילות) אז לקחתי מרק שעועית ועדשים סמיך וממלא לראשונה, וקיבלנו פרח קישוא מטוגן ומקסים במסגרת התפריט.

מרק שעועית ועדשים פרח ארטישוק מטוגן

מרק שעועית ועדשים, ופרח קישוא מטוגן

באיטליה מנות פסטה אינן המנות העיקריות, אלא מנות מוקדמות לבשר. הגודל, גם כן, מוקטן בהתאם אך עדיין ממלא למדי. אני רציתי ריזוטו עם עשבי תיבול איטלקי אמיתי, וש’ לקח רביולי תרד במילוי ריקוטה ברוטב עגבניות בשרי. המנות מצוינות והטעם נהדר, וכמו באיטליה הריזוטו והרביולי היו אל-דנטה, כמו שצריך! אגב, אני לא יודעת מה אתכם, אבל אני תמיד יוצאת בתחושה שלא היה לי מספיק רביולי על הצלחת 🙂

ריזוטו עם עשבי תיבול רביולי תרד ברוטב עגבניות בשרי

ריזוטו עם עשבי תיבול, ורביולי תרד ברוטב עגבניות בשרי.

בשלב הזה היינו כבר די מלאים, אבל רצינו לקחת גם מנה בשרית אחת. ש’ התלבט קצת עם להזמין ארנב… אני הורדתי אותו מהר מהעניין (אנחנו מגדלים ארנבונת קטנה בבית, אז לא אוכלים את חיות המחמד!). בסוף הלכנו על מה שנחשב כמנת הדגל של המקום, קוביות עגל על מצע פולנטה. העגל היה קצת לא אחיד, חלק מהקוביות היו רכות ומעולות וחלק קצת יבשושיות… הפולנטה היתה רכה ומצוינת. אפילו השכנים בשולחן לידנו התעניינו במנה ובעיקר בפולנטה 😀

קוביות עגל על מצע פולנטה קוביות עגל על מצע פולנטה

לקינוח לקחנו טירמיסו, שוב מהדברים שחייבים לאכול כשאתה באיטליה, ואחרי שסיימנו אותו (וכמעט התפוצצנו) המלצר שכנע אותנו לקחת קינוח נוסף – פנקוטה עם פירות יער. When in Rome! הטירמיסו היה אלוהי, אחד הקינוחים הטובים שאכלתי השנה, והפנקוטה, על אף כל השמנת, היתה קלילה וטעימה. אני אוהבת שהקינוחים לא מכבידים יותר מדי אחרי האוכל.

טירמיסו פנקוטה

הידעתם שיש הטוענים כי טירמיסו הומצא ע”י זונות בבתי בושת בונציה?

לסיום, אני רוצה להתעכב על השירות במסעדה. המסעדה היתה עמוסה באיטלקים, וגם בתיירים, ועדיין המלצר ששירת איתנו שמר על חיוך בכל העת ששירת אותנו. הוא גם דיבר אנגלית מצוינת וידע להסביר ולהמליץ על כל המנות. אבל מסתבר שהמלצר שלנו עשה טעות קטנה עם קבוצה גדולה של אנשים שהגיעו לפנינו, והושיב אותם במקום שהיה מוזמן לקבוצה גדולה אחרת של אנשים. כשהיינו באמצע המנה הראשונה הוא ניגש אלינו ושאל בחשש אם נסכים לעבור מקום לשולחן קרוב אחר. הסכמנו ועברנו, ובאמת שלא ראינו בזה כזה עניין, אבל המלצר, כנראה, חשב שמדובר בביג דיל ובסיום הארוחה פיצה אותנו בתשלום, במקום לשלם 20 יורו + המחיר של שאר הדברים שהזמנו, חויבנו ב-40 יורו (2 תפריט תיירים – מה שבעצם אומר שהמנה העיקרית, 13 יורו, היתה ע”ח המסעדה).