ראשי > אוכל, טובת הנאה, טלוויזיה, מאיה, קרב סכינים > קרב סכינים: אליפות המסעדות – משתה בג'ירף מועדון הקצינים

קרב סכינים: אליפות המסעדות – משתה בג'ירף מועדון הקצינים

לכבוד העונה החדשה של קרב סכינים, שמתחילה ביום חמישי הזה, 16/04, בשעה 21:00 בערוץ 10, הפכתי להיות ירון קסטנבוים ורן שמואלי לערב אחד. איך זה קורה בדיוק אתם שואלים? אז ככה…

בעונה הזו של קרב סכינים יש טוויסט נחמד. במקום קרבות רגילים בין שף ישראלי והשף סטפן/אלפרדו, אנחנו מקבלים דו-קרב קולינארי בין 8 מסעדות ישראליות בתחומים שונים. בין המסעדות אפשר למצוא גם את האדסון אהובתי, כפי שהשף עמיר אילן אישר לשאלתי בבלוג שלו. איזה כיף!

התוכנית הראשונה היא התוכנית האסייתית, בה מתחרים סושי סמבה (שחוץ מלראות את השלט שלהם ביום שישי בלילה כשהלכנו לאכול בהאדסון ברמת החייל לא הכרתי אותם) מול מועדון הקצינים של הג'ירף. עדית ג'אנה, מהבלוג של יועצת ארגונית, ואני הוזמנו לבקר במועדון הקצינים ולטעום מהאוכל שיככב בתוכנית.

קוקטייל 100 לתל אביבהגעתי למסעדה הערב ב-8. עדית איחרה מעט, אז התיישבתי. מיד קיבלתי מין קוקטייל שמפניה ורודה שינעים את זמני. כיף להיות מבקר מסעדות 🙂 כשעדית הגיעה המנות התחילו לזרום. מאד נהנתי מהעובדה שהמנות שהגיעו הן מנות שלא הייתי מזמינה בדרך-כלל. הג'ירף הרי ידוע בקיסרית החדשה המעולה שלו, והמנה האפגנית המצויינת, וכנראה שאם לא היו מחליטים בשבילי מה אוכל, הייתי אוכלת אחת משתיהן…

למנות ראשונות קיבלנו טטקי בקר, שאלו פרוסות פילה בקר צרוב ברוטב סויה ושמן שומשום (מתכון). סלט תאילנדי מעולה עם חתיכות עוף, עגבניות שרי, כוסברה ושאר ירקות (מתכון). וקיבלנו מנת ספיישל שלא נמצאת בתפריט, אטריות שחורות (שהוסיפו להם דיו דיונונים) עם בשר סרטנים טריים. באמת קשה לי לומר מי מהמנות היתה טובה יותר. פשוט מנות מעולות אחת אחת, שחוסלו במהרה על ידינו.

טטקי בקר פרוסות פילה צרובסלט תאילנדיאטריות שחורות עם בשר סרטנים  

לחצו להגדלה

אחרי המנות הראשונות כיבדו אותנו בסושי ספייסי טונה. ספייסי טונהאני חייבת לציין שעד הספייסי טונה הזה של הג'ירף, ממש לא אהבתי טונה בסושי. כנראה שבפעם הראשונה שאכלתי סושי עם טונה הסושיה פשוט לא היתה טובה במיוחד. מהיום – קומבינציות עם טונה בשבילי! (עכשיו נשארה רק השנאה לסלמון סקין). הסושי גם היה הדבר היחיד מעתה והלאה שסיימנו. התמלאנו כבר מהמנות הראשונות…

בקר בטובאןחוץ מהסושי קיבלנו גם מנה שנקראת בקר בטובאן,  שזה מין עיגולי פילה בקר שמבושלים באיזה כלי מיוחד שנראה כמו טאג'ין, ומגיעים לשולחן רותחים ומבעבעים. קצת התאכזבתי מהמנה הזו. ההגשה מדהימה, אבל המנות הראשונות האפילו על הבקר. המנות האחרות היו מורכבות מאד, ואילו הבקר היה די פשוט. טעים אבל לא מיוחד.

העיקרית השלישית שקיבלנו נקראת תאי-פיש על הפלנצ'ה. גם אותה לא מצאתי בתפריט. מדובר בחתיכות פילה בורי מצופות בתוספת סלט שעועית תאילנדית, שמזכיר מאד את סלט הבריאות של מוזס. הדג היה מעולה. חבל שלא היה לנו כבר מקום בבטן 🙂

 תאי פישהשולחן שלנו בג'ירף מועדון הקצינים 

את הסעודה קינחנו בקינוח חדש שמריצים במסעדה, טפיוקה. עד היום הכרתי טפיוקה רק כמין פודינג שנותנים לזקנים בבית אבות. היה כיף לגלות שבעצם מדובר בקינוח טפיוקהטעים במיוחד. הטפיוקה מגיעה ב-3 וריאציות, עם בננות מקורמלות, כדור גלידת מנגו וסלט פירות. הכי אהבתי את הטפיוקה עם הגלידה.

אחרי הטפיוקה עוד הגיע אלינו ברולה פירות, שזה מין טוויסט על קרם ברולה רגיל. כבר לא היה לנו מקום בכלל בכלל אז נשנשתי רק את הגלידה. חבל כי זה נראה טעים במיוחד.

 

לסיום, אחרי שטעמנו חלק נכבד מהתפריט של מועדון הקצינים, לדעתי הבלתי מקצועית יהיה קשה מאד לסושי סמבה להתעלות מול התותחים של הג'ירף. לא לחינם הג'ירף מוכיחים את עצמם פעם אחר פעם כמסעדה האסייתית הטובה ביותר.

  1. קרין
    13/04/2009 ב- 08:37

    חיפשתי מסעדה למוצאי החג – מצאתי!
    אני מקווה שגם אנחנו נתפנק ככה:)

  2. אהרון
    13/04/2009 ב- 10:03

    נשמע טוב…

  3. mymodemsux2
    13/04/2009 ב- 10:46

    סושי סמבה מ-ע-ו-ל-ה!!!!
    אוכל מדהים, טעים ומקורי. השירות היה מעולה!

    הבעיה של סושי סמבה היא שהיא מאוד יקרה… היינו 8 חברים, כל אחד השאיר 250 ש"ח. מצד שני, נתנו למלצר להמליץ לנו על מנות טובות במיוחד.

    לו הייתי רוטשילד, הייתי אוכל שם באופן קבוע!

  4. maya567
    13/04/2009 ב- 11:04

    250 שח כל אחד??? מטורף…

    נדגום אותם בהזדמנות 🙂

  5. יקי
    13/04/2009 ב- 17:08

    סושי סמבה היא מלכת הרוח והצילצולים. חצי מהמנות שלהם פשוט לא טעימות (מרכיבים שמתנגשים, קונספט שקודם לטעם) והחצי השני לא מרשים במיוחד. תוסיפי לזה את המחירים הלא הגיוניים וקיבלת מסעדה אובר רייטד בטירוף.
    יחד עם זאת, האווירה והשירות שם מעולה.

  6. maya567
    14/04/2009 ב- 08:22

    לא הייתי שם… בכלל לא הכרתי אותם לפני… לא יודעת אם אלך אחרי התגובות שלכם.
    נראה אולי אחרי התוכנית.

  7. מסכים עם יקי
    18/04/2009 ב- 03:31

    מסכים עם יקי ב- 1000%. סיכמת את זה מעולה.

  8. 23/04/2009 ב- 12:20

    כמו שאת יודעת, אני עכשיו ביפן ולא הספקתי להצטלם לעונה הזו. מצד שני, אני ממש אוהב את התוכנית, אז אם את מקליטה את העונה, אני אשמח לקבל אותה אחרי שאחזור…

  9. maya567
    23/04/2009 ב- 12:32

    לא הקלטתי. אבל אני אבדוק עם לערוץ 10 יש דיסקים שיכולים לתת. מקסימום בטח יהיה להורדה.

  1. 13/04/2009 ב- 08:29

כתיבת תגובה